Austrália. Na návšteve u protinožcov.

Austrália nikdy nebola v zozname krajín, ktoré som vyslovene túžil navštíviť. Možno by som sa tam ani sám od seba nevydal nebyť môjho bratranca Mareka, ktorý tam už nejaký čas žije so svojou priateľkou Monikou.

Blížil sa koniec austrálskeho leta a my sme sa teda na poslednú chvíľu s priateľkou rozhodli kúpiť lístky a vydať sa na ďalšie spoločné dobrodružstvo.

V prvom rade musím vychváliť leteckú spoločnosť China airlines s ktorou sme mali iba krátke medzi pristátie v Taipei. Najlepšie na oboch letov však bol úplne nový Airbus A350, ktorý bol mega tichý a ako bonus viezol asi tak necelú polovicu kapacity pasažierov a teda som po oba lety mal 3 sedadlá pre seba. Vtedy mi až bolo ľúto tých, ktorí si priplatili za Economy premium a museli sa tlačiť „iba“ na jednom sedadle...

Kakaku nám asistoval pri každých raňajkách v Airlie Beach
Kakaku nám asistoval pri každých raňajkách v Airlie Beach (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Úplne najlepší liek na tzv. „jet lag“ bol fakt, že v Sydney sme pristáli o 8 večer. Mne sa zatiaľ vždy osvedčilo držať sa lokálneho času a teda keď priletíš ráno tak ostaň hore po zvyšok dňa a keď priletíš večer skús ísť spať. Po pristátí nás Marek a Monika previezli po meste, skočili sme na pivko, dali večeru a mohli sme ísť spať. Na druhý deň sme síce vstali o 5 ráno ale vyspatí a nastavení už na austrálsky čas. Hneď v to ráno sme neotáľali a vyrazili opäť smer letisko kde sme sa vnútroštátnym letom dostali do štátu Queensland a mestečka Airlie Beach, ktoré leží severne od Sydney asi 1800km a je to vstupná brána k Veľkému bariérovému útesu, ostrovu Whitsunday a najkrajšej pláže Austrálie Whitehaven beach.

Pohľad z drona na mestečko Airlie Beach
Pohľad z drona na mestečko Airlie Beach (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Ak chce niekto zažiť Veľký bariérový útes, prelety lietadlom ponad alebo potápanie a šnorchlovanie má v podstate dve možnosti a to Cairns alebo Airlie Beach. Isto je tých miest viac ale my sme sa rozhodovali medzi týmito dvoma a vyhralo Airlie Beach. Kvôli neustálym dažďom sme však pôvodný plán 4 nocí zmenili za 2 čo sa neskôr ukázalo ako výborná voľba.

Kvôli búrlivému moru a nestabilnému žalúdky mojej priateľky sme sa nakoniec Veľký barierový útes rozhodli neabsolvovať. Cesta tam trvá 3 hodiny a nazad ďalšie 3. Namiesto toho sme si však vybrali celodenný výlet na ostrov Whitsundays, pláž Whitehaven, vyhliadku Hill Inlet a šnorchlovanie pri koraloch. Ešte pri nastupovaní na loď Bullet strašne pršalo, vďakabohu po 50tich minútach cesty sa nad ostrovom Whitsundays zjavila krásna modrá obloha a všetkým sa hneď zlepšila nálada. Vyhliadka Hill Inlet bola našou prvou zastávkou a človeče bola to krása. V dôsledku zmeny odlivu sa biely piesok a modré odtiene zo zátoky hladko zmiešajú a vytvoria tak úchvatnú mozaiku.

Pohľad na Whitsunday island z vyhliadky Hill Inlet
Pohľad na Whitsunday island z vyhliadky Hill Inlet (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Z vyhliadky sme sa za krátko presunuli na najkrajšiu pláž v Austrálii. Ja by som to osobne netvrdil aj keď Whitehaven beach niečo do seba mala. Tu bol čas na kúpanie a obed, ktorý sme mali poctivo pripravený a zabalený v obedároch. Jedlo bolo naozaj veľmi chutné, bolo však treba si ho chrániť pred dotieravými vtákmi na pláži. Kúpanie bez neoprénu bolo vyslovene na vlastné riziko. Vo februári je totiž to veľký výskyt „Box jellyfish“, po našom Štvorhraniek, ktorých popŕhlenie môže byť životu nebezpečné a práve tzv. „stinger suit“ vás má pred ním ochrániť.

Úžasné koraly a rybky, ktoré sme mali možnosť pozorovať počas šnorchlovania
Úžasné koraly a rybky, ktoré sme mali možnosť pozorovať počas šnorchlovania (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Moja neobľúbenejšia časť z celého výletu bolo záverečné šnorchlovanie pri koralových útesoch. Počas svojich ciest som už zažil krajšie aj čistejšie more ale tie koraly to sa naozaj nedá s ničím porovnať. Bolo sa naozaj na čo pozerať.

Airlie Beach bola aj napriek premenlivému počasiu s neuveriteľne hlučnými a silnými nočnými búrkami výborná voľba. Je to také malé, milé mestečko pre mladých. Pre domácich ale aj turistov je pri mori vybudovaná umelá lagúna v ktorej sa môžete počas horúcich dní zadarmo ochladiť. Mestečko ponúka naozaj širokú ponuku aktivít na trávenie voľného času. Taktiež nie je extrémne predražené a každý si nájde čo hľadá.

Lagúna v Airlie Beach, skvelé miesto na schladenie sa a relax.
Lagúna v Airlie Beach, skvelé miesto na schladenie sa a relax. (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Naše rozhodnutie odletieť o 2 dni skôr sa nakoniec ukázalo ako dobré, keďže po prílete do Brisbane hlásili v okolí Townsville a Airlie Beach silné dažde a na niektorých miestach napršalo za 1 deň toľko, čo naprší bežne počas celého mesiaca.

Tak sme pred nami mali 3 noci v Brisbane. Netrvalo dlho a Brisbane sme si hneď zamilovali nakoľko sa nejedná o extrémne veľké mesto a človek sa tam cítil veľmi príjemne. Podobne ako v Airlie Beach aj v Brisbane majú svoju vlastnú umelú lagúnu. Tá však na rozdiel od tej v Airlie Beach má pieskovú pláž, tropické rastliny a človek sa tam naozaj cíti ako na pláži. Všade sú samozrejme vyškolení plavčíci a tak sa ľudia nemusia báť o svoje deti.

Známy nápis Brisbane v centre mesta
Známy nápis Brisbane v centre mesta (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Keďže sme boli v Austrálii a klokana videli iba z autobusu po prílete do Airlie Beach sme sa vydali do neďalekého Lone Pine Koala Sanctuary. Skvelé miesto kde máte možnosť vidieť množstvo pre našinca nezvyčajných zvierat. Pre nás bolo určite zaujímavé kŕmenie klokanov, ktorí sa voľne pohybujú vo veľkom výbehu. Za 2 Austrálske doláre si môžete kúpiť sáčok jedla a kŕmiť o sto dvesto. Klokany toho zjavne mali občas už dosť a bolo na nich vidno, že jedia na silu. Najväčším trhákov však asi boli Koaly, ktoré boli rôzne rozvešané po stromčekoch a v polo spánku žuvali Eukaliptové listy. Okrem pozorovania Koál ich môžete aj kŕmiť, samozrejme za príplatok a vystátie si v rade. Zo všetkých zvieratiek v Lone Pine Koala Sanctuary sa mi asi najviac páčil Wombat, nakoľko to som ešte nikdy v živote nevidel.

Množstvo podobných Koál ale aj veľa iných zaujímavých zvierat môžete vidieť v Lone Pine Koala Sanctuary v Brisbane. (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

V Brisbane som po prvý krát mal možnosť vidieť zaujímavý štýl pitia a všade bežný „bottle shop“ pretože v Austrálii inde alkohol nezoženiete. Samozrejme musíte mať 18 aby vás dnu pustili a mohli ste si niečo kúpiť. Všetko je tam pre nás príšerne drahé, ale keď si to človek premení na ich hodinové mzdy tak už to tak nevníma. Každopádne bol to bottle shop kde sme si kúpili pivá a následne sme si ich tam mohli aj vypiť čo vám ušetrí celkom dosť peňazí, najmä ak ste väčšia partia. Zároveň tam bola aj čínska reštaurácia a tak ste mali jedlo aj pitie v jednom „low-budget“ prevedení. V Sydney sme zas napríklad navštívili Thajskú reštauráciu kde ste si mohli doniesť vlastný alkohol, pretože oni tam licenciu na predaj alkoholu nemali.

Ako ďalší day trip sme si vybrali ostrov Moreton viac známi pod menom Tangalooma resort, ktorý sa na ostrove nachádza. Existuje viacero balíkov, my sme sa rozhodli pre ten najoptimálnejší a teda spiatočná cesta na a z ostrova a šnorchlovanie pri známych vrakoch lodí, ktoré sa pri ostrove nachádzajú.

Pohľad z drona na Tangalooma resort a v pozadí vraky lodí
Pohľad z drona na Tangalooma resort a v pozadí vraky lodí (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Cesta na ostrov trvala niečo vyše hodiny a plavili sme sa veľmi pohodlným katamaránom s TV, barom, WC a veľkorysým miestom. Cena nás vyšla na cca. 120 AUD čo síce nie je málo ale cena zahŕňala dopravu, 20 AUD poukaz na jedlo na ostrove v jednej z 3 reštaurácií, poukaz na nealko nápoj, kávu alebo čaj, možnosť využiť všetky zariadenia rezortu Tangalooma a teda najmä bazény a samotné šnorchlovanie s dopravou ku vrakom lodí, zapožičania výbavy a doprovod inštruktora.

Šnorchlovanie pri 13 vrakoch lodi na ostrove Moreton.
Šnorchlovanie pri 13 vrakoch lodi na ostrove Moreton. (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Všetky výlety si musíte objednať cez internet alebo nejakú agentúru v podstate nič sa tam nedalo navštíviť na vlastnú päsť a ceny sú naozaj celkom vysoké ale kvalita tých služieb naozaj vždy stála za to a všetko bolo na vysokej úrovni. Nikdy nič nemeškalo, nikdy sa nestalo, že by sa niečo nedalo vybaviť, dohodnúť, zmeniť a podobne a to všetko s úplným kľudom a úsmevom na tvári. To je práve to čo mi často chýba u nás na Slovensku.

Konečne však nastal čas kedy nás do Brisbane prišla navštíviť skupinka kamošov v zložení – Marek, môj bratranec s jeho priateľkou Monikou a ďalší Slovák Patrik s priateľkou Mirou. Na požičanom 8 miestnom Hyundai sme sa okolo obeda vyteperili z mesta Brisbane a už sme smerovali na našu prvú zastávku a to mestečko Byron Bay. Aj keď je to pomerne malé mesto tak v Austrálii je veľmi známe najmä tým, že tam žije naozaj dosť pomerne známych ľudí, hlavne hercov. Okrem toho je to aj krásne mestečko obklopené plážami a ikonou celého okolia je maják.

Pláž tesne pri Cape Byron, myse s majákom a najvýchodnejším bodom Austrálie
Pláž tesne pri Cape Byron, myse s majákom a najvýchodnejším bodom Austrálie (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Cape Byron je krásny mys s majákom, ktorý sa týči nad mestom. Zároveň tam môžete nájsť aj najvýchodnejší bod Austrálie a už spomínané krásne pláže. V tak krásny a horúci deň sme samozrejme neodolali ani my a vydali sme sa na hlavnú mestskú pláž Byron Beach. Bol však 1. Marec a to znamenalo, že sa bude večer oslavovať, pretože môj bratranec Marek mal práve narodeniny. Ešte medzi Brisbane a Byron Bay sme sa zastavili v pre mňa zatiaľ najväčšom bottle shope aký som kedy videl. Bol asi rovnakej rozlohy ako naše Topoľčianske Tesco, avšak vnútri iba alkohol. A tak vyberať bolo naozaj z čoho a náš Hyundajček sme nákupom poriadne zaťažili.

Pohľad na bazén a následný výhľad na okolitú prírodu
Pohľad na bazén a následný výhľad na okolitú prírodu (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Po ďalších nákupoch potravín v Byron Bay sme vyrazili necelých 15 km smer vnútrozemie aby sme sa dostali do nášho prvého spoločného príbytku. Naozaj som nemohol uveriť vlastným očiam, že sme cez Airbnb vybrali také parádne bývanie s bazénom a výhľadom na krásnu prírodu. Ako bonus k tomu všetkému bol fakt, že sme tam boli jediný hostia. Párty sa teda mohla začať.

Nádherná príroda a krajina v blízkosti Byron Bay
Nádherná príroda a krajina v blízkosti Byron Bay (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Na ďalší deň sme sa prebudili do krásneho rána aj keď nie všetkým bolo úplne najlepšie. Vygooglil som, že by sa v našej blízkosti mali nachádzať akési vodopády Minyon Falls a pobalení sme sa vybrali tam. Prešli sme asi 30km vnútrozemím a naozaj to malo niečo do seba. Malé farmárske dedinky mi trošku pripomínali naše lazy, civilizácia ďaleko od civilizácie. Nakoniec sme dorazili na poloprázdne malé parkovisko. Až toľko som si od toho nesľuboval... Necelých 200 metrov od parkoviska sa nachádza vyhliadka a tam moje chabé očakávania dostali riadnu facku. 100 metrov vysoké vodopády strácajúce sa v objatí džungli, no proste niečo úžasné. A keďže nikde nebol nápis „no drone zone“ tak som si v kľude vybalil svojho Mavica a začal natáčať tú krásu z nebies.

Pohľad z drona na úžasné vodopády Minyon Falls.
Pohľad z drona na úžasné vodopády Minyon Falls. (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Nebolo moc času na akúsi turistiku a tak sme sa pobrali smer Gold Coast. Ubytovanie v prírode sme vymenili za domček s bazénom a výhľadom na vysoké budovy mesta Gold Coast. Surfers Paradise je určite najznámejšia a najvyhľadávanejšia lokalita Gold Coast. Je tam proste všetko, po čom by srdce mladého ale aj staršieho turistu túžilo a teda bary, reštaurácie, obchody ale najmä nikdy nekončiaca pláž. V Gold Coaste sme strávili 2 dni a 2 noci vyvaľovaním sa na pláži, popíjaním pivka a oddychom. Ešte pred odchodom sme však nemohli vynechať najvyššiu budovu Austrálie a to Queensland 1 alebo v skratke Q1. Aj vďaka vysokej anténe ma úctyhodnú výšku 322,5 metra a nepatrí jej iba titul najvyššej budovy Austrálie ale aj najvyššej budovy celej Južnej pologule.

Pohľad z drona na časť budov z Gold Coast a kanály s morskou vodou
Pohľad z drona na časť budov z Gold Coast a kanály s morskou vodou (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Je veľa možných vstupov na 77. poschodie Q1 ale určite najlepšou voľbou bol vstup spolu s bufetovými raňajkami. Bežný vstup stoji 25 AUD a zahŕňa iba výstup naozaj rýchlym výťahom na 77 poschodie a to je všetko. Ale v podstate takmer každý mal zakúpené aj raňajky čo nás vyšlo na 32 AUD a na vrchu sme strávili približne hodinu a ešte sme sa k tomu aj výborne najedli aby sme po ceste nazad do Brisbane nevyhladli.

Spoločne na 77. poschodí najvyššej budovy Austrálie Queensland 1
Spoločne na 77. poschodí najvyššej budovy Austrálie Queensland 1 (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Po 4 dňoch nastal čas rozlúčiť sa s Patrikom a Mirou, ktorí museli letieť do Sydney o deň skôr. Ja, Marek, Monika a María sme sa vydali hľadať akési bezplatné parkovisko pokiaľ možno čo najbližšie nášho ďalšieho Airbnb apartmánu. Byt bol na 26. poschodí ale mali sme aj krásny infinity bazén na 40. poschodí s úžasným výhľadom na ďalšie výškové budovy a most Story bridge.

Bazén na 40. poschodí nie je zlý nápad...
Bazén na 40. poschodí nie je zlý nápad... (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Na ďalší deň sme sa aj my štyria presunuli do najväčšieho mesta Austrálie - Sydney. Čakalo na nás plných 5 dní a miestami som si namýšľal, že ani nebudeme mať čo robiť. Ja som osobne ešte nikdy nebol počas svojich potuliek svetom na jednom mieste viac ako 4 dni, ale podľa slov Mareka a Moniky to bolo len len na to aby sme stihli to naj čo Sydney ponúka.

Jedno z prvých miest sme navštívili najstarší maják v celej Austrálii a to Macquaire Lighthouse, ktorý sa nachádza neďaleko Bondi, kde býva Marek a Monika. Po dlhšej dobe slnečných lúčov a vysokých teplôt sme sa zrazu v Sydney ocitli v daždi a veľmi pochmúrnom počasí. Aj kvôli počasiu sme si istotne výhľad na „Sydney Skyline“ z krásneho miesta „Camp Cove Jumping Rock“ moc nevychutnali. Celá časť Watson Bay je naozaj krásna a rozhodne ju odporúčam navštíviť. Kto sa na to cíti, môže sa ísť aj poopaľovať na nuda pláž „Lady Bay beach“ ale moc tých „ladies“ tam nečakajte...

Pohľad z "Camp Cove Jumping Rock" na skyline Sydney aj keď v zlom počasí
Pohľad z "Camp Cove Jumping Rock" na skyline Sydney aj keď v zlom počasí (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Ďalší deň si Marek pre nás pripravil opačnú stranu a vybrali sme do časti Manly. Ako prvú vec, ktorú sme tesne po príchode do Sydney spozorovali bol naozaj nikdy neustávajúci vietor a nebolo tomu inak ani na Manly. Počasie už bolo však naozaj lepšie aj teplejšie a keď som zistil, že na pláži Shelly beach sa dá šnorchlovať a vidieť aj rôzne druhy rýb, tak som pekne nadával, že som si aj plavky aj šnorchel nechal na byte. Manly je živé, je tu veľa barov, reštaurácií a obchodov a trošku mi to pripomínalo Surfers Paradise v Gold Coaste. My sme tam šli síce autom ale keby mám poradiť, tak odporučil by som cestu trajektom zo Circular Quay. Toto je že vraj najscénickejší pohľad jednak na operu, Harbour Bridge ale aj okolité parky.

Jeden deň sme si vyhradili aj na návštevu akvária, ktoré som si ako veľký milovník podmorských príšer nemohol nechať ujsť. Donedávna sa vraj dali kúpiť ešte výhodné vstupenky na viacero atrakcii naraz avšak minimálne od Marca tohto roka sa vstupy zdraželi. Na výber je z ďalších 3 známych atrakcií a to múzeum voskových figurín Madame Tussauds, Vyhliadková veža Sydney Tower Eye alebo Sydney Wild Life Zoo. My sme však zvolili iba jednu atrakciu a teda Akvárium za 33 AUD na osobu. Určite to vrelo odporúčam aj keď by som možno v prípade pekného počasia prikúpil ešte Sydney Tower Eye odkiaľ musí byť úžasný výhľad na celé mesto.

Akvárium Sydney
Akvárium Sydney (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

To, že v Sydney je naozaj čo robiť a vidieť sme zistili hneď prvý deň a v podstate celých 5 dní sme sa poriadne ani nezastavili. Určite nikto nesmie vynechať návštevu Bondi beach kde to kypí životom. Následne z Bondi beach sa tiahne Coast walk až po Coogee beach. Krásne útesy, umelé bazény, skvelé pláže a bary. Po ďalšom skvelom dni sme sa vybrali na večeru do zaujímavej reštaurácie Coogee Pavilion, ktorá okrem skvelého jedla ponúkala aj rôzne hry, ktorými si zákazníci mohli skrátiť čas pri čakaní na stôl alebo jedlo. Veľmi zaujímavý štýl reštaurácie, ktorý sa mi osobne veľmi páčil.

Bondi Beach asi najznámejšia pláž v Sydney
Bondi Beach asi najznámejšia pláž v Sydney (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Pre mňa osobne jedna z najkrajších častí Sydney bola určite Botanická záhrada „Royal Botanic Garden“. Vstup je grátis a výhľad naozaj stojí za to. Či už na mestskú „Skyline“ alebo na najznámejšiu ikonu celého mesta Sydney Opera House ale aj nemenej známy Harbour Bridge.

Ikonický pohľad na Operu a Harbour bridge
Ikonický pohľad na Operu a Harbour bridge (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Ani sme však nevedeli ako a už bol pred nami posledný večer. Už po predošlej dohode s Patrikom sme sa stretli uňho na terase na akoby našej good-bye party. Musím podotknúť, že nebola to iba hocaká terasa. Bol z nej totiž to krásny výhľad na rozľahlú časť mesta a bola celá iba pre nás. Stretli sme sa 5 národností a užili si kopec zábavy a skvelé grilované jedlo, medzi ktorým nemohlo chýbať kengurie mäso. Pre domácich bežná záležitosť, pre našinca celkom exotika. Podobá sa na hovädzie a chutí vynikajúco.

Nočný výhľad z Patrikovej terasy počas našej BBQ party
Nočný výhľad z Patrikovej terasy počas našej BBQ party (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Nás posledný deň v Austrálii mi Marek požičal auto a spolu s Maríou, Monikou a jej spolubývajúcim Arnoldom sme sa vybrali na brunch. „The Grounds of Alexandria“ bolo pre mňa jedno z najúžasnejších miest kde som kedy jedol. Je to v podstate reštaurácia s neskutočnými dekoráciami a krásnym okolím. V celom areály je zakomponovaných pár obchodíkov, stánkov s rôznymi dobrotami, obchod s kvetmi a podobne. Má to tvoriť akúsi farmu a nájdete tu aj prasiatko s úžasným menom „Kevin Bacon“ . Celý areál je obkolesený kvetmi a človek sa tam cíti veľmi príjemne.

The Grounds of Alexandria je úžasným miestom so skvelým jedlom
The Grounds of Alexandria je úžasným miestom so skvelým jedlom (zdroj: Richard Jančovič - Mywaytotravel.com)

Po výdatnom branči sme sa už len v doprovode Arnolda vydali na „Bare island fort“. Je to bývala vojenská pevnosť a slúži ako skvelý príklad pobrežnej obrany z konca devätnásteho storočia. Odtiaľ sme sa pobrali trošku počvachtať na pláž avšak po pár upozorneniach od domácich na vyskytujúce sa medúzy sme sa presunuli radšej na iné miesto. Na mape to vyzeralo fajn a tak sme šli na slepo na pláž Little Bay beach a bola to paráda. Pre mňa to bola asi najkrajšia pláž akú sme v Sydney navštívili a tento krát som mal so sebou aj potápačské okuliare a šnorchel a veru bolo sa na čo pozerať. Krásna, malá, tichá a nenápadná pláž ma takmer prinútila si to všetko s odchodom domov rozmyslieť a zostať.

Bare island fort, bývalá vojenská pevnosť.
Bare island fort, bývalá vojenská pevnosť. (zdroj: Richard Jančovič - mywaytotravel.com)

Keď už sme pri tom rozmýšľaní nebolo to len o tej pláži alebo teplom počasí. Austrália naozaj má niečo do seba a pred samotným odchodom na opačnú stranu zemegule som si ani nebol pomyslel, že sa mi odtiaľ bude tak ťažko odchádzať. Od Mareka a Moniky sa nám naozaj nechcelo odísť a cítili sme sa s nimi skvele za čo im chcem ešte raz veľmi pekne poďakovať. Austrália bola ale naozaj veľmi príjemným miestom kde by som si život určite vedel predstaviť. Samozrejme ako turista, ktorý príde na 2 týždne dovolenkovať si kopec negatívov neuvedomujem a ten kto tam chce žiť musí aj tvrdo makať, čo som mal ostatne možnosť vidieť na všetkých s ktorými sme sa počas nášho tripu stretli.

Pózovanie v známej časti Surfers Paradise v Gold Coast.
Pózovanie v známej časti Surfers Paradise v Gold Coast. (zdroj: Richard Jančovič - mywaytotravel.com)

Uvoľnenosť ľudí, žiadne napätie, milé pozdravy, príjemné počasie, surférsky duch ale najmä asi celkom vysoká kvalita života nenechá sedieť doma viacero našincov a pravdupovediac sa im nečudujem. Ako som už napísal pre mňa to bola naozaj skvelá destinácia a celý výlet dopadol ďaleko nad naše očakávania.

Richard Jančovič

Volám sa Richard Jančovič, mám 30 rokov a milujem cestovanie. Doposiaľ som navštívil 55 krajín sveta na 6 kontinentoch. Študoval som v USA aj v Portugalsku. Rád spoznávam nových ľudí, rôzne kultúry a vyhľadávam miesta kam sa bežný turista nehrnie.Viac info na mojom blogu www.mywaytotravel.com Zoznam autorových rubrík:  CestovanieSúkromné